onsdag 15. august 2007

Voila!

Språk: Interessant tema du.
Man har hatt flere mnd på seg til å lære grunnleggende fransk.
Jeg oppdaget raskt at dette var noe av det mest
søvndyssende jeg har vært borti,
etter at man begynte å få grått hår.
Tutte la bla bla tr desja bla bla zz zzzz zzz….
Nå står det to Kamerunesiske damer i fargerike drakter på terrassen.
Jeg skjønner ut i fra kurvene som ligger velbalansert på
kvinnenes isse at de vil selge meg fersk frukt.
Nå står jeg ansikt til ansikt med fransk i praksis.
Nå er det snakk om å holde seg våken og ikke få panikk.
Møt utfordringen som en mann! Smil, prøv og vær høflig men
samtidig ikke for interessert i det de skal selge.
Man vil jo nødig havne i en situasjon der man
både binder seg til å kjøpe dagens frukt og
gifte seg med den eldste dattera.
Godt at franskopplæringen starter i morgen.


Her er Casa del Cameroon. Vår bopel dette året.


MPP Horten, Kamerun

7 kommentarer:

Anonym sa...

Blogger Grini hilser tilbake!
Fantastiske bilder og ord!
TENK, bilder allerede... :)

Håper baby-besøket var spennende, Bente! Godt å høre at musikken/sangen var herlig!
Stein-Ove, MPP kunne bety så mangt, så godt at vi fikk det forklart ;)

KUTGW
- betyr, Keep Ut The Good Work!

grethe sa...

Hei! Det er så utrolig å tenke på at dere er i Kamerun, og veldig morsomt å høre om erfaringene deres så langt. Og så det koselige huset dere skal bo i!
Lykke til videre med oppstarten av arbeidet. Dere er knalltøffe!
Vi får håpe fransken melder ankomst og Stein Ove! Hehe.. dere klarer dere nok bra tenker jeg.
Klem fra meg

Anonym sa...

Bonjour, Stein-Ove (og Bente, ja) - Får vel skrive en skikkelig kommentar, nå da. Ikke så festlig med anonyme, gørkjedelige
kommentarer om t-skjorter tenker jeg, men vi måtte bare teste litt... c",)

Fin blogg, artig å se bilder, og særdeles artig å lese Stein-Ove i fri dressur. (Du må ikke tro at dine mail og innlegg er så kjedelige, Bente. Vi har hatt mye moro med å lese dine reisebeskrivelser tidligere, og tror ikke det blir noe annerledes denne gangen heller.
Stå på, og: Blogg ivei!
Klemz.

Anonym sa...

Hei på dere!

Så utrolig moro å kunne følge med på hva som skjer hos dere! Nå kjenner vi litt på følelsen folk hadde her hjemme når vi var i Australia.. Derfor vet vi også veldig godt hvor koselig det er at folk følger med og kommenterer på det man skriver - så det skal vi prøve å fortsette med!

Når det gjelder fransk har jeg faktisk hatt det på skolen, men ca. alt er glemt, så tar gjerne i mot noen lynkurs her på bloggen fra dere som får praktisk erfaring. :)

Vi blogges!

Anonym sa...

Heisann skjønne mennesker!
Så koslig at dere legger igjen meldinger her, altså!
Vi koser oss fortsatt. Men So har hatt et uhell... Det kommer på bloggen i dag... Vi ligger litt etter i meldingene, det er litt opp og ned med internett.
Jeg begynner på skolen på mandag. Blir godt å fylle dagene litt mer. Det har gått veldig i Afrika-tempo til nå. Ikke dumt det heller altså, men det er uvandt for meg. :-)
Takk igjen for meldinger. Vi høres.
Klem fra Bente

Gunnar sa...

Detta er fjernt. Dere sitter faktisk nedi Kamerun og greier. vi er SÅ lei oss for at vi ikke fikk vært på ha-det-fint-fæssten, men SÅ gla for å kunne følge med på livet deres der nede. Jeg heier på Ari Big Behn! vi snakkes!

Anonym sa...

Det er så morsomt å føge med dere. dere må ikke få nykker nå da, med hushjelp og greier :)
Håper dere har det bra, Onkel Bjørn hilser masse.
Klemmer fra oss til dere.