mandag 15. oktober 2007

Snart tørketid...



Nå er de her. De er store, stygge og svarte. Et sikkert tegn på at det snart er tørketid. Med en krøkkete gange og en klønete framferd prøver de febrilsk å komme seg inn i leiligheta vår. Vi skyver de vekk når vi skal inn, og når vi skal ut løper vi synkront ut, på 1-2-3!
For de som er litt usikre på hva det er det skrives om, så er det gresshopper.
Mulig disse er en delikatesse i visse kretser, men jeg kommer aldri til å sette jekslene mine i slikt en skapning.

MPP'ene i Kamerun

8 kommentarer:

Unknown sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Unknown sa...

Er det gresshopper det der er ja!?

Jeg har sikkert fem til ti sånne konstant innpå badet mitt(!). Jeg dreper dem like brutalt hver gang jeg ser dem, men har aldri visst hva det var jeg egentlig prøvde å uttrydde.

Jeg håper de forsvinner når tørketia starter for fullt..?

-Håvard

grethe sa...

Å fysjom! Det var stor stygg og svart ja. Ble også overrasket over at det var en gresshoppe, har tydeligvis ikke sett mange av dem i mitt liv.
Er det mange andre kryp rundt om eller? Edderkopper, Bente? Hihi.
Stå på videre! Dere er tøffe!
Klem

grethe sa...

Og ja forresten - så akkurat kommentaren deres på bloggen:
Vi trenger ikke flytte inn noe sted, for Marit og Tor Einar har flyttet ut (for en uke siden), og vi kjøper det stedet vi har bodd i hele tiden! Lurt?! :) Så vi er innflyttet, og skal bare gjøre noe flere møbelinnkjøp og litt forskjellig, så skal det meste være i orden.
Sofaen er knæsj ja, vi hadde egentlig tenkt å kjøpe en litt er nøytral en, men klarte itte å komma unna denna. Vart så glad i den med en gang :)
Klem

Anonym sa...

Får frysninger bare av å se på dem. Dusjing i jentegarderoben til svømmebassenget var noe av det verste. Da spratt de opp fra sluket, en etter en, og jeg hylte for hvert hopp. Sånt må jo ikke sies høyt, men en gang dusja jeg i guttegarderoben fordi der var det gresshoppefritt...

Anonym sa...

Dette var ikke akkurat den vakreste skapningen jeg har sett!Håper dere klarer å holde dem på rett side av inngangsdøra!!Visste ikke at ei gresshoppe kunne bli SÅ ufyselig!
Tenke seg til en hel sverm av denne kaliberen!

Smak og behag kan diskuteres,men HELT ENIG MED DEG!!

Anonym sa...

Usj - var det sånne de fikk i Egypt, var det sannelig litt av en plage!
(Nye bilder på bloggen min ... )

litt matgale ingeborg sa...

Heisann dere!
takk for sist på Åpta!
har dere vært så heldige og fått leiligheten med ekstremt masse krikéer; den med krikée-hullet utenfor?
Fantastisk (i negativ forstand)!
det verste er når de negynner å fly rundt i leiligheten, og kryper under dørsprekken. Eller hopper oppover bena når man er i dusjen..
Lenge leve tørketiden uten krikéer:0)