lørdag 20. oktober 2007

Foreldre...?

Det er ikke bare fersk frukt og klisjemalerier som kommer på døra for å bli solgt. En skjønn liten skapning av en bylt tilbys det barnløse misjonærparet. For 170 NOK kan vi adoptere en gutt!
Den mørke babyen ser på oss med blanke øyne og håper på en ny familie. Bente smelter. Med et smil om munnen og med et stort håp om og endelig bli mor, titter hun ømt og bedene på meg.
Jeg tror ikke jeg har sett noen større og våtere bambiøyne enn de Bente gav meg når jeg avslo kjøpet.
Som den drevne allergiker jeg er, og i tillegg skeptisk til alle skapninger som er mer eksotisk enn en bjellku, tok jeg på vegne av husstansen en fornuftig avgjørelse. Med klump i halsen og tydelig skuffet trekker madamen seg tilbake i stillhet.
Ungene på misjonsstasjonen så det som en selvfølge at vi skulle kjøpe apen, ettersom vi selv ikke har noen barn….




MPP Horten, Kamerun

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja,søt var`n,-men å betrakte den som barnebarn......?!
Nok en gang tok du et meget klokt valg,kjære sønn!

Klemmer til dekk begge to
fra mamma.

Anonym sa...

Og den andre bestemora henger seg på ... Vi har nettopp kommet hjem etter å ha storkoset oss med et litt vanligere barnebarn, og vet hva vi ønsker oss videre ...

Klem og klem!

grethe sa...

Ja det kunne kanskje ha blitt litt av en utfordring med barneoppdragelsen! Hehehe.
Ha en god uke!
Klem fra kalde London