fredag 21. september 2007

Piknik med Christine.


Dette er min nye venninne Christine, en aktiv dame med godt humør.
På søndag ble jeg invitert hjem til henne. Hun bor i et murhus med jordgulv og bølgeblikktak.
Vi gikk en tur opp på en høyde med utsikt over Burkina (bydelen Christine bor i), og hadde piknik i solsteken. Det er veldig kjekt å være med henne. Hun kan veldig lite engelsk, så min dårlige fransk må til pers. Hun er så glad for at jeg prøver meg på fransk, og gir meg poeng etter hvor gode setningene mine er (jeg har ikke fått 10/10 enda… ).
Praten går om både store og små ting her i verden.
Jeg møter mange herlige kamerunere og bare gleder meg til å kunne kommunisere bedre med dem!

Utsikten fra høyden vi var på.





MPP Bjørseth, Kamerun

4 kommentarer:

Kronglekalle sa...

Hei,
ett nytt og kostelig avsnitt i bloggen Deres, jeg storkoser meg og følger Dere i tankene.
Ett lite spørsmål, "Burkina", er det hva som enkelte ganger blir omtalt som "Burkina Fazo" i nyhetene?
Mange hilsener og alle gøde ønsker videre.

Anonym sa...

STILIG, der var dere, på høyden og hadde piknik..!
Og bildene av dagens kirke, og kirken som bygges og skal stå klar i febr.-08. FORANDRINGER sees, og dere to er en del av det, Bente og Stein-Ove!
Heier på dere!
M.Grini

Anonym sa...

og vi heier på dere som er så snille og kommenterer innleggene våre :-)
Bydelen vi var i heter Burkina Faso, som landet. Noen bydeler her har navn etter ulike land. Det er visst en som heter Madagaskar også!

Ha en fin dag, godtfolk!

Anonym sa...

Så trivelig at du har blitt kjent med Abou Christine! Grepa dame! :) Du må hæls så my fra mæ te Abou Christine!

x - Halding, Astrid Katrine