mandag 24. september 2007

Mat på kamerunsk vis.



Mat skal spises med henda i Kamerun, rettere sagt; med høyre hånd.
Her er jeg ute på fiskerestaurant sammen med de norske misjonærdamene. Stein-Ove var ute med gutta kvelden etter.
Ordet restaurant gir dere nok litt feil inntrykk. Stedet ligner et kamerunsk bolighus og vi fikk tildelt et rom for oss selv.
Fisken lå i ei balje utenfor, og vi fikk velge oss en før dama grillet den.



Stein-Ove er ingen fiskeelsker, men jeg synes det var godt. Det syntes visst ikke magen min...
Jeg var syk i et par dager etterpå...

MPP Bjørseth, Kamerun

1 kommentar:

Anonym sa...

c",) Akkurat passe lang forklaring - om høyrehanda - c",)
Du ser forresten ut til å ha det riktig trivelig der du sitter. Koselig at dere gjør slikt. Det er vel en del misjonserfaring samlet der, kan jeg tenkte meg.
Nå er pc'n min i ferd med å svikte meg. Jeg må stadig hoppe tilbake og sette inn manglende bokstaver. Kjedelig.
Derfor tar jeg heller kvelden, og ser om den er frisk i morra ...
Sov godt, begge to.
Klemz
Mamz