lørdag 8. september 2007

DET ER UTROLIG


Det er utrolig
* hvor høy lyd gresshoppene lager
* hvor mye vann man bruker i løpet av et døgn. Det merkes når vannet plutselig er borte.
* hvor mange ganger vi har brukt duck-tapen etter at vi kom til Kamerun. Den funker på alt fra å tape slitte joggesko til å tette hull i myggnettingen.
* at folk i Norge ikke setter mer pris på asfalterte veier, god sjokolade, demokratiet, forutsigbarhet og det å drikke rett fra springen.
* hvor mange som får plass på en kirkebenk.

* herlig å få tilbringe et år i Kamerun!

(På bildet heller jeg kokt, avkjølt vann i et filter. Voila --> drikkevann.)

MPP Bjørseth, Kamerun

7 kommentarer:

Anonym sa...

Selv om man i disse valgtider her på berget kanskje kan stille ett lite spørsmålstegn ved demokrati og forutsigbarhet, kan jeg forstå at det er på ett annet plan der nede.
Dere skriver så levende så det er rent som om man er med Dere.
(Så det var spørsmål om MPP.
De første innleggene trodde jeg at det betydde"Med Påholden Penn", men kunne ikke finne ut hvem som skrev og hvem som stødde til...? )
Beste hilsener Karl

Anonym sa...

Jepp. Jeg kan huske gresshoppene fra den ene av mine to (!)utenlandsreiser ... Fin låt, forresten. Og vannet vet jeg også noe om, ettersom vi hadde egen brønn med pumpe (elektrisk, ja) før vi kom på det supre vannverket her på byen.
Spennende å sjekke bloggen deres. Jeg er innom radt flere ganger om dagen c",)
Klem til dere begge to.

Anonym sa...

Ja,du verden,så mange utrolige ting som vi nordboere ikke tenker over.Mest morsomt og spennende,tenker jeg,-men helt sikkert noen savn,også,i dette helt annerledeslandet.
Om jeg gleder meg til å oppleve noe av dette utrolige?
JAAAAAAAA!!!

Anonym sa...

Utrolig flott skrevet, ja... Artig å følge litt med på dere. Virker som dere har det fint og er på rett sted til rett tid...

To klemer - en til hver.

grethe sa...

Så s¢t du er Bente som står på en stol og heller kokt avkj¢lt vann i et filter.. :) Har dere isbiter lett tilgjengelig da? Hehe. ja. et litt urelevant detaljsp¢rsmål.
Ser brunfargen er godt på plass :) Selv om jeg antar at dere ikke akkurat bruker store deler av dagen på soling da.
Wow, det virker virkelig utrolig at dere er der og det er nok vanskelig å fatte tilværelsen deres for en bortskjemt nordboer..
Dere må ha det fint videre :)
Gleder meg til neste blogg! Klem

Anonym sa...

Hallo folkens ... En trysling vet å inrette seg etter forholdene tenker jeg. Artig å høre (lese) fra dere. Anne Kristi og Martin hilser, jeg også . . . ble 40 i går! Hehe... liver går fort gitt . . . lev i nuet er min oppfordring!
Ronny Flermoen

Anonym sa...

1000 takk for kommentarer! Veldig koselig å høre fra dere!
GRATULERER MED DAGEN, RONNY! HIPP HIPP!
Joa Grethe. I går kjøpte vi faktisk isbit-poser. Utrolig hva man får tak i her...
Ellers er det ikke mye tid til soling nei. Har sittet en time i bikini - that's it. Vi kan kun sole oss ved bassenget. Det er innmuret. På terassen vår og andre steder hvor det er mange kamerunesere bør vi dekke til alt mellom skuldre og knær.

Vi høres! Ha det så fint og flott dere bare kan, alle mann!