torsdag 8. mai 2008

Under over alle under!

Det er stort og det er helt herlig; jeg er gravid. Eller, VI er gravide.
Jeg er 25 uker på vei og har termin i slutten av august. Jeg er meget frisk og rask, nærmest ”symptomfri”, men magen røper likevel at det er noe stort på gang.

Vi har vært på ultralyd her i Ngaoundèrè. Der fikk vi sett nurket og det vi så tyder på at det er en liten guttebaby vi venter på!

Det er i grunn uproblematisk å gå gravid her. Det er riktignok litt varmt, men det plager meg ikke så mye. Er jeg for lenge i sola blir jeg svimmel og rar, men det er kontrollerbart. Jeg har måttet bytte malaria-profilakse, men det var heller ikke noe problem.
Ellers har det sine store fordeler å gå gravid her; jeg trengte bare å kjøpe sommergarderoben av mammaklær (gjorde litt innkjøp da vi var i Norge i januar), all mat lages fra bunnen (av kokka vår) og det er rik tilgang på frukt og grønt, vi har et basseng her jeg kan bruke så mye jeg vil, jeg (som alle de andre misjonærene) går hjem til dekket middagsbord klokka 1300 og tar en pust i bakken før jeg tar et jobbskift senere på dagen, og jeg går rundt i et miljø med minimalt med eksos og sigarettrøyk.

Mine svangre dager her går med til knipeøvelser, trankapsel-svelging (ikke morsomt), alt for lite trening, lesing i GRAVID-blader som Anne-Beathe har vært så snill og sendt meg, syngning og tralling for magen, samt tid sammen med min meget snille og oppmerksomme mann som er stolt som en hanefar!
Som gravid skal man ikke fly de siste to månedene – dette passer helt perfekt med skoleårets slutt, så jeg får fullført kontrakten min her i Kamerun. Vi setter oss på flyet den 18.juni og er hjemme den 19.

Vi trives veldig godt med å være her i Kamerun, og nyter den siste tiden, men nå ser vi også fram til å komme hjem og gjøre i stand for den lille -og ikke minst til vi får holde han i armene våre i august!

MPP Bjørseth, Kamerun

1 kommentar:

Anonym sa...

Kult å se at magen vokser!! og bra å høre at ting står bra til:) ønsker dere alt godt for den siste tiden.. Vi savner Kamerun, men nå er vårværet på plass og vi nyter i det minste litt sol fra blå himmel her i Mandal.
pip pip, amen. nous sommes ensemble! helene