søndag 23. mars 2008

L'extreme nord



Vi har vært på påskeferie, vært på fjellet og fått sol, som mange av dere sikkert også har fått.
Men der slutter vel også sammenligningene. Vi har vært en uke i Maroua, sammen med det glimrenede reisefølget; familien Madland.
Maroua ligger langt nord i Kamerun, og vi fikk sett et nytt Kamerun. Landskapet og klimaet var helt anderledes der. Det var artig å se.
På dagtid lå temperaturen på +45. Den sank med ti grader på natta.
Air-condition var et must!


Løvespor

En dag kjørte vi til Wasa Nasjonalpark på safai. Jeg, Bente, hadde ikke høye forventninger. Jeg har tross alt vært på safari i Kenya(!). Men, vi var veldig heldige og fikk sett veldig mange dyr. Safarien i Kamerun var faktisk veldig bra, også sammenlignet med Kenya.
Se bare her:


En flokk på ca 400 elefanter


Antiloper og villsvin (Pumba)


Løve


Sjiraffer


Stork

var noe av det vi så!

MPP Bjørseth, Kamerun

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja ja ja ja sann! Det var vel ikke moro i det hele tatt, kan jeg tenke meg... Gjesp -
Hehe! Jo'a litt misunnelig er jeg da, men vi opplevde da noe vi også, selv om vi ikke var hos ekstremistene.
Koselig at dere har hatt en fin ferie med trivelig selskap, og for all del: Vi unner dere turen og opplevelsene av et udelt hjerte. Fritt for å se mere bilder :-)